Samen met andere VIP-winnaars werd ik met koffie opgevangen door medewerkers van Oracle. Na ontvangst van het ticket, toegangscontrole en polsbandje gingen we op weg naar de Corporate Lounge. Dit is een gebouw achter de hoofdtribune speciaal voor sponsoren waar de hele dag gratis eten en drinken beschikbaar is. Daar kon ik wel wat mee! Na het schudden van wat handen, werden we meegenomen naar de paddock van de Formule 2. Zo stond ik dan ineens tussen de F2 auto's die al opgesteld stonden om hun vrije training af te gaan werken. Ze aanraken, ruiken en horen, het kon allemaal. Na een hard signaal moest ik nog oppassen om niet zelf door deze bolides aangereden te worden. Ze vertrokken vrij plotseling voor de vrije training. Vervolgens gingen we op weg naar de hoofdtribune. De plaatsen op deze tribune waren recht tegenover de pitbox van het F1 RedBull Racing Team. Hier kregen we allemaal een Oracle Redbull Racing pet en polo shirt. Even van shirt wisselen, pet op en we hoorden er helemaal bij. Erg indrukwekkend om zo mee te maken. Na het kijken van de vrije training van de F2 was het tijd voor een hapje en een drankje, dus op naar Corporate Lounge.
Eenmaal gegeten en gedronken stond de volgende verrassing te wachten. Er stonden een aantal VIP paddock kaarten klaar voor de F1! Nadat we onder het circuit door zijn gegaan en via de toegangspoorten zijn gelopen, stond ik direct achter de pitboxen van de F1 teams. Omdat de pitboxen in Zandvoort nogal krap zijn, mochten we niet in de pitboxen zelf. Maar om tussen de monteurs, coureurs, journalisten en andere genodigden te mogen zijn is al een hele grote eer. We zijn van het laatste team (Williams) tot aan het eerste team (RedBull Racing) gelopen. Veel bekende gezichten gezien zoalse de mannen van Viaplay. Vervolgens gingen we weer door een poortje en hadden bijna een schandaal te pakken. McLaren coureur Lando Norris kwam op een elektrische step voorbij en een van ons keek niet goed uit. Ik laat in het midden wie. We konden elkaar gelukkig net ontwijken. Er waren meerdere coureurs die snel voorbij kwamen zoals Oscar Piastri en Alex Albon. Ook heb ik Yuki Tsunoda en Daniel Ricciardo samen op een step gespot, maar door de drukte en het tempo heb ik die niet op de foto kunnen vastleggen.
We zijn doorgelopen naar het RedBull Energy Station. Dokter Helmut Marko stond voor de deur en gaf me een goedkeurend knikje toen ik een foto van hem wilde maken. Althans zo heb ik het opgevat. Binnen zat Jos Verstappen te praten met een groepje mensen. Omdat je met een Verstappen nooit weet hoe ze reageren, heb ik maar even netjes gevraagd of ik een foto mocht maken. Daar werd vrolijk aan meegewerkt. Toen ik me omdraaide stond teambaas Christian Horner voor mijn neus. Dus weer een foto.
Na een lekker kopje koffie en een Oostenrijks broodje zijn we op verkenning gegaan door de hele hospitality unit. Meerdere trappen op en af en alle balkons en ruimtes bezocht. Alleen de ruimtes van de coureurs waren verboden toegang voor ons. We hebben ook nog een aantal fans blij gemaakt. Door ons hoofd uit een venster te steken begonnen deze fans te wijzen, roepen, zwaaien en foto's van ons te maken. We hebben ze niet wijzer gemaakt; zij hebben vast ook een leuke dag gehad.
Op de weg terug naar de tribune kwam ik mijn jeugdheld Damon Hill nog tegen. Die stond als verslaggever bij Skysports. Toch maar even een selfie gemaakt met de beste man op de achtergrond. Daarna liep Haas teambaas Günther Steiner langs ons heen. Ook hij moest eraan geloven en is met mij op de foto gegaan.
Na een hapje en een drankje in de lounge hebben we de eerste F1 vrije training gekeken gevolgd door nog meer eten en drinken en de Formule 2 kwalificatie. Na deze kwalificatie konden we nog een keer naar de F2 paddock voor persoonlijke uitleg van chief engineer Stefan de Groot van het Rodin Carlin F2 team. De Porsche Supercup stond klaar om uit te rijden voor hun eerste sessie, dat betekende dus oren dichthouden want die wagens maken enorm veel geluid. Ik knoopte nog een praatje aan met de engineer en hij nam alle tijd. Hij vertelde enthousiast en leek mijn interesse op prijs te stellen. Misschien heb ik zijn dag nog een beetje goed mogen maken na een slechte kwalificatie voor het team.
De dag werd afgesloten met nog meer eten en drinken en het kijken van de vrije training van de Porsche Supercup. Daar kwam ik erachter dat Wilfred Scholman de "Leader Oracle Netherlands" is, zeg maar directeur van Oracle Nederland. Tja, door de drukte en het lawaai had ik die introductie even gemist. Toen was het echt tijd om naar huis te gaan. Moe maar zeer voldaan vertrok ik huiswaarts. Wat heb ik genoten van deze dag met maar slechts één probleem; kramp in m’n wangen want ik krijg die lach niet van mijn gezicht!