Blogs

De passie van Jerica

14-02-2022
In mei 2021 is Jerica bij MCX in dienst gekomen als applicatiebeheerder van TOPdesk. Een Service management applicatie die nog maar kort in gebruik is binnen MCX. Als verantwoordelijke voor deze applicatie houdt Jerica zich bezig met de inrichting en de verdere ontwikkeling en dat doet ze met veel gedrevenheid. Maar TOPdesk is niet haar enige passie!

TOPdesk heeft voor Jerica weinig geheimen. In 2009 had zij immers al de eerste kennismaking met deze applicatie toen ze werkzaam was als servicedeskmedewerker bij een gemeente. Nadat ze jaren grootgebruiker van de applicatie is geweest, werd duidelijk dat haar kwaliteiten bij het inrichten en verder ontwikkelen van TOPdesk liggen. Maar, zoals ze zelf aangeeft; “Fijn dat er nog veel te leren valt over dit platform”.

De focus bij MCX ligt met name op het automatiseren van handelingen. Zo heeft ze o.a. geleerd om zogenoemde ‘action sequences’ te maken in TOPdesk, een vaardigheid die ze voorheen nog niet onder de knie had. Met deze action sequences of actiereeksen is het ook mogelijk om TOPdesk te integreren met andere systemen. Het geeft Jerica veel energie en voldoening om hier mee bezig te zijn vooral als de actiereeksen lukken!

Energie die zij ook haalt uit haar reizen naar Sao Miguel. Een eiland dat midden in de Atlantische oceaan ligt en het grootste onderdeel van de Azoren is. Al sinds het allereerste bezoek, in 2016, is ze erg onder de indruk van de natuur, de sfeer en het fenomenale uitzicht. Zo veel dat ze er binnenkort gaat ‘proefwonen’! Er is een huis gehuurd, de laptop en toetsenbord worden in de koffer gestopt en gerekend wordt op een extra monitor van de verhuurder. Ook de wifi is gecheckt en die schijnt goed te werken. Het enige wat nu nog rest is een werkplek met uitzicht op de oceaan. En als dat ook voor elkaar is dan zou het maar zo kunnen zijn dat ze in de toekomst voorgoed naar Sao Miguel vertrekt!